"Let food be the medicine the
medicine by the food"
[היפוקרטס]
"Let food be the medicine the
medicine by the food"
[היפוקרטס]

טיפולים לגוף ולנפש

יעוץ לאורח חיים בריא וליווי למחלימים ממחלות כרוניות כגון: סרטן, סכרת, מחלות מעיים, הליקובקטור פלורי, קנדידה, השמנת יתר, מצבי רוח ועוד. ליווי נשים לאורח חיים בריא ולתהליכי אנטי אייג'ינג לגילאים שונים: מתבגרות, חיילות, נשים לפני לידה, הריון, גיל המעבר וגיל הזהב.

תרגול מדיטציה בדרך הזן

במסורת הזן הקוריאני יש מספר צורות עיקריות של תרגול: קידות, שירה ומדיטציה בישיבה. צורות התרגול מאוד פשוטות וקל ללמוד אותן. בחדר הדהרמה, צורות התרגול נעשות ביחד ובצורה אחידה. התרגול שלנו תומך בתרגול של האחר: אנו קדים באותו הקצב, שרים ביחד ויושבים בשקט עד לסיום זמן הישיבה. הכי חשוב לזכור שלא משנה איזה צורת תרגול אנו עושים, אנחנו מרוכזים במה שאנו עושים באותו הרגע.

מהו זן?

זן הוא לא דבר מיוחד שיש להסבירו. זן היא החוויה של כל אחד עם עצמו בנוכחות מלאה באמת, כמו שקיפות של מראה נקייה, כך נקבל את הרגע הזה, כאן ועכשיו. היכולת להביא את הרגע הזה לכל עשיה שלנו בשלמות, בחמלה ובאהבה.

אנחנו חווים בכל רגע חיים ומוות, הרגע מת ומיד חדש נולד, תא מת ומתחדש, עונה באה עונה חולפת, עץ תפוחי ההדר מניב פירותיו בחורף, משיר עליו באביב ומתחדש בסתיו, זה יופיו וטבעו של הטבע.

לאחת הסדנאות  הגיע אישה באיחור, כולה הייתה נסערת מחווית האיחור, מתנצלת שוב ושוב שלא צלח לה להגיע בזמן וזאת כיוון שפספסה את האוטובוס בתחנה הראשונה. אז  ומשם הכל התגלגל בשונה למה שתכננה, "אילו רק הייתי יותר קשובה ולא מהורהרת על דאגתי הרבה לביתי "אמרה. הכנסתי אותה לביתי והושבתי אותה על כיסא שתרגיש  בנוח, היא אמרה שהיא צמאה. מבלי לחשוב פעמיים הגשתי לה כוס מים.

כשאני רעב, אני אוכל, כשאני צמא אני שותה, הפעולות הרגילות הללו נשמעות מאוד בהירות לעומת המחשבות שמתעתעות בנו. איך להביא בהירות מחשבתית לתוך היום יום, בו תרגול הזן עוסק.

זן מסביב לאוכל ההכנה

בזמן בחירת מוצרי הגלם אני קשובה לעונת השנה ובוחרת את מה שאימא אדמה מניבה עבורנו בעונה.

אחריות מנהל המטבח דורשת דיוק בכמויות האוכל שמכין עבור המסובין בספר…
מתאר מאסטר המטבח-השף של המנזר, את המשימה אותה לוקח מהרגע הראשון שמתכנן את הארוחה אותה יגיש למתרגלים.
הוא יוצא לקניות ובוחר את האורז הראוי, הירקות למרק, האצות לסלט.
הוא רוכש בדיוק רב את הכמויות הנכונות, שב למטבח ומתחיל בהכנות.
שוטף את האורז עד שהמים יוצאים צלולים, מבלי להחסיר שום גרגר אחד, מתבשל לו האורז במסירות ואהבה.
מבשל את המרק עם הירקות הטריים, מכין את סלט האצות בתיבול העדין והנכון שיתאים לכולם.
הכל סביב התחשבות וצניעות ורצון להעניק אהבה ועדנה, שתמלא את הסועדים בחיבור ואהבה לאימא אדמה.
הארוחה מוכנה, צליל הפעמון קורה לכולם לארוחה, הכל בשתיקה.
עונות באות עונות עוזבות, אימא אדמה לובשת בגדי חג.

זן מסביב לאוכל הארוחה

לובשת את בגדי האפורים, גלימה ומכנסים נוחים.
צליליו של הפעמון הנעים נשמע, זה בדיוק הזמן  להתכנס לארוחה.
ניגשת למדף בו נמצאים ארוזים ארבעת הקערות והכף שבד נעים עוטף אותן.
מתיישבת על הכרית באולם התרגול, לוקחת נשימה גדולה, מכנסת יד ביד יוצרת איחוד מושלם עם עצמי.
סביבי ישובים יתר המתרגלים כולנו מחכים לצליל הצו'ק פי (מעין כדור עץ חלול עם ידית).
ללא מילים, בדממה אצילית שמכבדת את התכנסותנו לארוחה.
הצ'וק פי מהדהד באולם.
אני פותחת את הבד הנעים ומסדרת את ארבעת הקערות והכף וממתינה לצליל נוסף.
הצליל הבא של הצ'וק פי מסמן את תחילתה של הגשת הארוחה לפי הסדר.
מזיגת מים לקערה אחת לניקוי הקערות טרם קבלת האוכל לתוכן.
אט אט ובשתיקה עוברים להם המתרגלים כל אחד עם קערות הגשה- מרק, אורז, תבשיל, סלט,  הכל מותאם לעונה.
אני בוחרת לקחת מעט מכל דבר בכדי להתחשב באחרים ובכדי לדעת בוודאות שאסיים את מה שלקחתי.
תרגול מודעות לכמויות והתחשבות.
צליל הצ'וק פי נשמע שוב המבשר את תחילת הארוחה.
אני מתחילה לאכול בשקט רב, מתרגלת את הדיוק בלעיסה ובמגע של הכף בקערות, כן גם שם אני רוצה שהמגע ילטף ולא ירעיש.
צליל הצו'ק פי מהדהד, זה הסימן שסיימנו לאכול, הגיע שלב ניקוי הצלחות.
מזיגת תה צמחים לתוך אחת הקערות, התה החמים מסייע לי לנקות את כל השאריות מהקערות.
אני לוגמת את כולו אחרי הניקוי, מסיימת את מסע הארוחה בשלמות.
הכל נקי מוכן לאריזה לארוחה הבאה.
הבד הנעים עוטף חזרה את הקערות הנקיות ושב למדף.
הכל שקט ונעים
דממה.
מודים לאימא אדמה שנתנה וכיבדה ואנחנו אותה חזרה.

שיאצו (שי- אצבע , אצו-מגע)

השיאצו הינו שיטת טיפול יפנית מסורתית הנשענת על הפילוסופיה הסינית ומטרתה להביא לאיזון של 12 המרידיאנים (קווי האנרגיה) שבגוף, באמצעות טכניקות שונות של לחיצות הנעשות לאורכם. במקרים מסויימים השיאצו משמש כטיפול הכנה לדיקור הודות לכך שהוא יוצר מרחב פתוח, מאוזן ונטול חרדות שבו הטיפול יכול להתקבל ולהשפיע בעוצמה חזקה יותר.

הטיפול בשיאצו מתבצע על מזרון פוטון או בישיבה על כיסא, כשהמטופל לבוש בגדי כותנה נוחים המאפשרים עבודה על אזורי הגוף השונים.

רפלקסולוגיה

זוהי שיטת טיפול הוליסטית, העושה שימוש בכפות הרגליים ככלי לאבחון רפואי ולטיפול באדם. הטיפול דרך כפות הרגליים היה נהוג כבר בעת העתיקה, במצריים ובהודו, אולם הרפלקסולוגיה המוכרת לנו כיום, פותחה בתחילת המאה ה-20 על ידי ויליאם פיצג'רלד, ובהמשך שוכללה על ידי יוניס אינגהם שאף נתנה לה את שמה, "רפלקסולוגיה", לפני קרוב ל-60 שנה.
משמעות השם "רפלקסולוגיה" שאול מהמילה Reflection שמשמעה "השתקפות" וכן מהמילה Reflex שפרושה "רעידה". שני מושגים אלו אכן מיטיבים לבטא את עקרונות השיטה – מחד – ככלי אבחוני בו כל מערכות גופנו משתקפות בתמונת כף רגלנו, ומאידך – ככלי טיפולי שבו באמצעות לחיצות על אזורים מסויימים, הגוף מייצר תגובת שרשרת המביאה להפרשת אדרנלין ולשחרור של המרידיאנים.

הרפלקסולוגיה מאפשרת לאתר דפוסים הקיימים ברובדים השונים שלנו – הפיזי, הנפשי והמחשבתי. במהלך הטיפול, באמצעות לחץ, חימום והנעה של איזורים שונים ניתן לשחרר חסימות אנרגטיות (המכונות קריסטלים) ובכך להביא לריפוי.

דיקור סיני

הדיקור הינו שיטת טיפול עתיקה הקיימת בסין זה למעלה מ- 2,500 שנה.

השיטה כוללת מספר גישות שהתפתחו עם השנים ואני בחרתי לאמץ מתוכה את אסכולת חמשת האלמנטים – הידועים גם כחמשת היסודות.

כאשר אני פוגשת מטופל חדש המגיע לקליניקה אני משתמשת בכמה כלים אבחוניים שונים תוך התייחסות פרטנית הן למבנה האישיותי שלו והן למבנה האנרגטי שעימו הגיע ליקום. בכל טיפול השאלה הנשאלת היא מדוע החיים מזמנים למטופל את הסימפטומים הצרובים בכאבים ובמחלות, ומטרת האבחון היא לתת לכך את התשובה המדוייקת והנכונה ביותר.

מכאן תהליך הריפוי מותנה תמיד ברצונו של המטופל לקחת אחריות למעשיו ומהנכונות שלו להתעורר לשינוי ולהגיע לאיזון.

תזונה

הורי ז"ל, שמחה וגבי סבג, עלו ארצה ממרוקו, כל אחד מהם בנפרד, והכירו בקיבוץ גינוסר שם גם נישאו ושם נולד בנם דורון, אחי הבכור. לאחר מספר שנים אבי עבר לעבוד במפעלי ים המלח ואימי ואחי עברו בעקבותיו אל הנגב ושם גם נולדו שתי הבנות – אחותי דורית ואני.
בשנות חיי הראשונות אבי כיהן כראש עירית דימונה ואימי נהגה לארח בביתנו פוליטיקאים חשובים מהארץ ומהעולם. מכולם אני זוכרת במיוחד את דוד בן גוריון שהרבה לבקרנו.

לאימי היו ידי זהב במטבח וכשרון קולינרי מיוחד להתאים את הארוחות לטעמו של כל אורח. היא מעולם לא שכחה את שורשיה שבאו לידי ביטוי בבישול המרוקאי המסורתי שלה. אבי, שגם לו היה חשוב לשמר את המסורת, השריש בביתנו את מנהגי החגים ואיתם גם את מנהגי האוכל המשפחתיים.

משבגרתי והתחלתי לעסוק בתזונה ממקום של חקירה אנתרופולוגית, לקחתי את הארוחות המסורתיות המרוקאיות עליהן גדלתי, ושידרגתי את מרכיביהן למזינים יותר ואת דרך ההכנה שלהם לבריאה יותר.

הצלחתו של השינוי הזה הולידה בי את הרצון להמשיך ולגלות עוד על מנהגים של עמים נוספים וכך מצאתי את עצמי בתוך מחקר מרתק שהעמיק והתעצב יותר ויותר במשך השנים.

כיום אני חולקת עם מטופלי ואורחי המטבח שלי את החוויות המעשירות שעברתי בדרכי.

יחד איתם, אני יוצאת למסע פנימי מרתק, אל המקום בו נפגשת התזונה עם אורח החיים שלנו ועם תהליכי המודעות שאנו עוברים. בדרך אנו מחפשים את הריגוש שבאוכל- את הפינוק, ההזנה, ההנאה והסיפוק.

אני נפגשת עם המטופלים באופן אישי ובקבוצות וביחד, באמצעות תרגול מעשי והנחיה פרטנית, אנו נוטעים את האפשרות להצלחת השינוי המבורך שאליו הם מייחלים.

נרות הופי

לנרות ההופי המדהימים התוודיתי לפני 20 שנה עת שכבתי במיטת הטיפולים בקליניקה שלי וזכיתי לקבל טיפול מפנק.  לימים הבנתי כי עלי ללמוד את הטכניקה הזו גם בעצמי ולשאוף לכך שכל מטפל ומטפל יוכל ללמוד איך להעביר אותה הלאה, בצורה מקצועית. שיטת הטיפול בנרות הופי הגיעה מארה"ב  ויש האומרים שמקורה מהרפואה האינדיאנית. הנרות יעילים מאוד למצבים של ניקוי המעברים מהצטברויות של נוזלים, וכן לדלקות אוזניים ובמיוחד למי שנשלח לעבור ניתוח כפתורים.

ניסיון של שנים בטיפול בנרות לימד אותי  שזוהי שיטה יעילה ונעימה, הפותחת את כל החללים של האף, האוזן והגרון, ומשחררת חסימות מהמערכת הנשימה העליונה ובפרט מהפנים.

מה מתרחש בטיפול?

בעזרת שאיבת הנר אני מנקזת את הפסולת שהצטברה באוזניים והעיסוי המתלווה לטיפול מושך החוצה את הליחה שבמעברי הסינוס השונים..  בנוסף לכך, גם השמנים שבהם אני משתמשת מסייעים לפתיחה ולניקוי של כל המעברים  והחללים של הסינוסים.

למי מתאים הטיפול?

הטיפול בנרות הופי מתאים במיוחד לכל מי שסובל מלאות ומעודף ליחה, מסינוסיטיס, מיגרנות, בעיות אוזניים בטיסות, דלקות אוזניים חוזרות, התקררויות וכאבי גרון. ובאופן כללי –  לכל מי שרוצה להרגיש נקי בכל מעברי גופו, מומלץ להתנסות בטיפול הזה לפחות פעמיים בשנה – החוויה והתוצאה כבר ידברו בעד עצמם.

ילדים

כאמא לחמישה בנים , אני תמיד חדורת מוטיבציה ורצון להעביר את האני מאמין שלי ברפואה טבעית למטופלי ולילדיי.

בתקופת ההתמחות שלי זכיתי ללמוד אצל ג'וליאן סקוט ואשתו, זוג אנגלי מדהים שהגיע ארצה ובמשך שנה הכשיר אותנו לתת מענה לפרוטוקולים של מחלות ילדים שכיחות באמצעות רפואה סינית והומיאופתיה. ככל שצברתי ניסיון בטיפול נחשפתי יותר ויותר לחשיבותה של התזונה בתהליך הריפוי הטבעי של גופנו ובפרט בבעיות כרוניות כקשיי קשב וריכוז, מחלות מעיים, סכרת, השמנת יתר וסרטן.

כיום, המפתח שלי להצלחת הטיפול הינו השילוב בין דיקור סיני, מגע ותזונה נכונה ובריאה.

  • חשוב ביותר להבין ,לדעת  כיצד להיות טבעוני בריא!
  • להיות טבעוני זה נפלא אם יודעים לאזן ולאכול נכון!
  • אני פוגשת קהל רב שמגיע אלי עם חוסרים תזונתיים ותת משקל בגלל המעבר לטבעונות. אלא שכשלא אוכלים חלבון מן החי חשוב לדעת מה כן לאכול.
  • אפשר להיות טבעוני ועדיין  ניתן לקבל את הפרוטאינים דרך מזונות על כמו ספירולינה וכלורלה שהן אצות ממים מתוקים, להגביר עלים ירוקים בתפריט, זרעונים ונבטים ועוד.

תרגול מדיטציה בדרך הזן

במסורת הזן הקוריאני יש מספר צורות עיקריות של תרגול: קידות, שירה ומדיטציה בישיבה. צורות התרגול מאוד פשוטות וקל ללמוד אותן. בחדר הדהרמה, צורות התרגול נעשות ביחד ובצורה אחידה. התרגול שלנו תומך בתרגול של האחר: אנו קדים באותו הקצב, שרים ביחד ויושבים בשקט עד לסיום זמן הישיבה. הכי חשוב לזכור שלא משנה איזה צורת תרגול אנו עושים, אנחנו מרוכזים במה שאנו עושים באותו הרגע.

מהו זן?

זן הוא לא דבר מיוחד שיש להסבירו. זן היא החוויה של כל אחד עם עצמו בנוכחות מלאה באמת, כמו שקיפות של מראה נקייה, כך נקבל את הרגע הזה, כאן ועכשיו. היכולת להביא את הרגע הזה לכל עשיה שלנו בשלמות, בחמלה ובאהבה.

אנחנו חווים בכל רגע חיים ומוות, הרגע מת ומיד חדש נולד, תא מת ומתחדש, עונה באה עונה חולפת, עץ תפוחי ההדר מניב פירותיו בחורף, משיר עליו באביב ומתחדש בסתיו, זה יופיו וטבעו של הטבע.

לאחת הסדנאות  הגיע אישה באיחור, כולה הייתה נסערת מחווית האיחור, מתנצלת שוב ושוב שלא צלח לה להגיע בזמן וזאת כיוון שפספסה את האוטובוס בתחנה הראשונה. אז  ומשם הכל התגלגל בשונה למה שתכננה, "אילו רק הייתי יותר קשובה ולא מהורהרת על דאגתי הרבה לביתי "אמרה. הכנסתי אותה לביתי והושבתי אותה על כיסא שתרגיש  בנוח, היא אמרה שהיא צמאה. מבלי לחשוב פעמיים הגשתי לה כוס מים.

כשאני רעב, אני אוכל, כשאני צמא אני שותה, הפעולות הרגילות הללו נשמעות מאוד בהירות לעומת המחשבות שמתעתעות בנו. איך להביא בהירות מחשבתית לתוך היום יום, בו תרגול הזן עוסק.

זן מסביב לאוכל ההכנה

בזמן בחירת מוצרי הגלם אני קשובה לעונת השנה ובוחרת את מה שאימא אדמה מניבה עבורנו בעונה.

אחריות מנהל המטבח דורשת דיוק בכמויות האוכל שמכין עבור המסובין בספר…
מתאר מאסטר המטבח-השף של המנזר, את המשימה אותה לוקח מהרגע הראשון שמתכנן את הארוחה אותה יגיש למתרגלים.
הוא יוצא לקניות ובוחר את האורז הראוי, הירקות למרק, האצות לסלט.
הוא רוכש בדיוק רב את הכמויות הנכונות, שב למטבח ומתחיל בהכנות.
שוטף את האורז עד שהמים יוצאים צלולים, מבלי להחסיר שום גרגר אחד, מתבשל לו האורז במסירות ואהבה.
מבשל את המרק עם הירקות הטריים, מכין את סלט האצות בתיבול העדין והנכון שיתאים לכולם.
הכל סביב התחשבות וצניעות ורצון להעניק אהבה ועדנה, שתמלא את הסועדים בחיבור ואהבה לאימא אדמה.
הארוחה מוכנה, צליל הפעמון קורה לכולם לארוחה, הכל בשתיקה.
עונות באות עונות עוזבות, אימא אדמה לובשת בגדי חג.

זן מסביב לאוכל הארוחה

לובשת את בגדי האפורים, גלימה ומכנסים נוחים.
צליליו של הפעמון הנעים נשמע, זה בדיוק הזמן  להתכנס לארוחה.
ניגשת למדף בו נמצאים ארוזים ארבעת הקערות והכף שבד נעים עוטף אותן.
מתיישבת על הכרית באולם התרגול, לוקחת נשימה גדולה, מכנסת יד ביד יוצרת איחוד מושלם עם עצמי.
סביבי ישובים יתר המתרגלים כולנו מחכים לצליל הצו'ק פי (מעין כדור עץ חלול עם ידית).
ללא מילים, בדממה אצילית שמכבדת את התכנסותנו לארוחה.
הצ'וק פי מהדהד באולם.
אני פותחת את הבד הנעים ומסדרת את ארבעת הקערות והכף וממתינה לצליל נוסף.
הצליל הבא של הצ'וק פי מסמן את תחילתה של הגשת הארוחה לפי הסדר.
מזיגת מים לקערה אחת לניקוי הקערות טרם קבלת האוכל לתוכן.
אט אט ובשתיקה עוברים להם המתרגלים כל אחד עם קערות הגשה- מרק, אורז, תבשיל, סלט,  הכל מותאם לעונה.
אני בוחרת לקחת מעט מכל דבר בכדי להתחשב באחרים ובכדי לדעת בוודאות שאסיים את מה שלקחתי.
תרגול מודעות לכמויות והתחשבות.
צליל הצ'וק פי נשמע שוב המבשר את תחילת הארוחה.
אני מתחילה לאכול בשקט רב, מתרגלת את הדיוק בלעיסה ובמגע של הכף בקערות, כן גם שם אני רוצה שהמגע ילטף ולא ירעיש.
צליל הצו'ק פי מהדהד, זה הסימן שסיימנו לאכול, הגיע שלב ניקוי הצלחות.
מזיגת תה צמחים לתוך אחת הקערות, התה החמים מסייע לי לנקות את כל השאריות מהקערות.
אני לוגמת את כולו אחרי הניקוי, מסיימת את מסע הארוחה בשלמות.
הכל נקי מוכן לאריזה לארוחה הבאה.
הבד הנעים עוטף חזרה את הקערות הנקיות ושב למדף.
הכל שקט ונעים
דממה.
מודים לאימא אדמה שנתנה וכיבדה ואנחנו אותה חזרה.

שיאצו (שי- אצבע , אצו-מגע)

השיאצו הינו שיטת טיפול יפנית מסורתית הנשענת על הפילוסופיה הסינית ומטרתה להביא לאיזון של 12 המרידיאנים (קווי האנרגיה) שבגוף, באמצעות טכניקות שונות של לחיצות הנעשות לאורכם. במקרים מסויימים השיאצו משמש כטיפול הכנה לדיקור הודות לכך שהוא יוצר מרחב פתוח, מאוזן ונטול חרדות שבו הטיפול יכול להתקבל ולהשפיע בעוצמה חזקה יותר.

הטיפול בשיאצו מתבצע על מזרון פוטון או בישיבה על כיסא, כשהמטופל לבוש בגדי כותנה נוחים המאפשרים עבודה על אזורי הגוף השונים.

רפלקסולוגיה

זוהי שיטת טיפול הוליסטית, העושה שימוש בכפות הרגליים ככלי לאבחון רפואי ולטיפול באדם.
הטיפול דרך כפות הרגליים היה נהוג כבר בעת העתיקה, במצריים ובהודו, אולם הרפלקסולוגיה המוכרת לנו כיום, פותחה בתחילת המאה ה-20 על ידי ויליאם פיצג'רלד, ובהמשך שוכללה על ידי יוניס אינגהם שאף נתנה לה את שמה, "רפלקסולוגיה", לפני קרוב ל-60 שנה.
משמעות השם "רפלקסולוגיה" שאול מהמילה Reflection שמשמעה "השתקפות" וכן מהמילה Reflex שפרושה "רעידה". שני מושגים אלו אכן מיטיבים לבטא את עקרונות השיטה – מחד – ככלי אבחוני בו כל מערכות גופנו משתקפות בתמונת כף רגלנו, ומאידך – ככלי טיפולי שבו באמצעות לחיצות על אזורים מסויימים, הגוף מייצר תגובת שרשרת המביאה להפרשת אדרנלין ולשחרור של המרידיאנים.

הרפלקסולוגיה מאפשרת לאתר דפוסים הקיימים ברובדים השונים שלנו – הפיזי, הנפשי והמחשבתי. במהלך הטיפול, באמצעות לחץ, חימום והנעה של איזורים שונים ניתן לשחרר חסימות אנרגטיות (המכונות קריסטלים) ובכך להביא לריפוי.

דיקור סיני

הדיקור הינו שיטת טיפול עתיקה הקיימת בסין זה למעלה  מ- 2,500 שנה.

השיטה כוללת מספר גישות שהתפתחו עם השנים ואני בחרתי לאמץ מתוכה את אסכולת חמשת האלמנטים  – הידועים גם כחמשת היסודות.

כאשר אני פוגשת מטופל חדש המגיע לקליניקה אני משתמשת בכמה כלים אבחוניים שונים תוך התייחסות פרטנית הן למבנה האישיותי שלו והן למבנה האנרגטי שעימו הגיע ליקום. בכל טיפול השאלה הנשאלת היא מדוע החיים מזמנים למטופל את הסימפטומים הצרובים בכאבים ובמחלות, ומטרת האבחון היא לתת לכך את התשובה המדוייקת והנכונה ביותר.

מכאן תהליך הריפוי מותנה תמיד ברצונו של המטופל לקחת אחריות למעשיו ומהנכונות שלו להתעורר לשינוי ולהגיע לאיזון.

תזונה

הורי ז"ל, שמחה וגבי סבג, עלו ארצה ממרוקו, כל אחד מהם בנפרד, והכירו בקיבוץ גינוסר שם גם נישאו ושם נולד בנם דורון, אחי הבכור. לאחר מספר שנים אבי עבר לעבוד במפעלי ים המלח ואימי ואחי עברו בעקבותיו אל הנגב ושם גם נולדו שתי הבנות – אחותי דורית ואני.
בשנות חיי הראשונות אבי כיהן כראש עירית דימונה ואימי נהגה לארח בביתנו פוליטיקאים חשובים מהארץ ומהעולם. מכולם אני זוכרת במיוחד את דוד בן גוריון שהרבה לבקרנו.

לאימי היו ידי זהב במטבח וכשרון קולינרי מיוחד להתאים את הארוחות לטעמו של כל אורח. היא מעולם לא שכחה את שורשיה שבאו לידי ביטוי בבישול המרוקאי המסורתי שלה. אבי, שגם לו היה חשוב לשמר את המסורת, השריש בביתנו את מנהגי החגים ואיתם גם את מנהגי האוכל המשפחתיים.

משבגרתי והתחלתי לעסוק בתזונה ממקום של חקירה אנתרופולוגית, לקחתי את הארוחות המסורתיות המרוקאיות עליהן גדלתי, ושידרגתי את מרכיביהן למזינים יותר ואת דרך ההכנה  שלהם לבריאה יותר.

הצלחתו של השינוי הזה הולידה בי את הרצון להמשיך ולגלות עוד על מנהגים של עמים נוספים וכך מצאתי את עצמי בתוך מחקר מרתק שהעמיק והתעצב יותר ויותר במשך השנים.

כיום אני חולקת עם מטופלי ואורחי המטבח שלי את החוויות המעשירות שעברתי בדרכי.

יחד איתם, אני יוצאת למסע פנימי מרתק, אל המקום בו נפגשת התזונה עם אורח החיים שלנו ועם תהליכי המודעות שאנו עוברים. בדרך אנו מחפשים את הריגוש שבאוכל- את הפינוק, ההזנה, ההנאה והסיפוק.

אני נפגשת עם המטופלים באופן אישי ובקבוצות וביחד, באמצעות תרגול מעשי והנחיה פרטנית, אנו נוטעים את האפשרות להצלחת השינוי המבורך שאליו הם מייחלים.

נרות הופי

לנרות ההופי המדהימים התוודיתי לפני 20 שנה עת שכבתי במיטת הטיפולים בקליניקה שלי וזכיתי לקבל טיפול מפנק.  לימים הבנתי כי עלי ללמוד את הטכניקה הזו גם בעצמי ולשאוף לכך שכל מטפל ומטפל יוכל ללמוד איך להעביר אותה הלאה, בצורה מקצועית. שיטת הטיפול בנרות הופי הגיעה מארה"ב  ויש האומרים שמקורה מהרפואה האינדיאנית. הנרות יעילים מאוד למצבים של ניקוי המעברים מהצטברויות של נוזלים, וכן לדלקות אוזניים ובמיוחד למי שנשלח לעבור ניתוח כפתורים.

ניסיון של שנים בטיפול בנרות לימד אותי  שזוהי שיטה יעילה ונעימה, הפותחת את כל החללים של האף, האוזן והגרון, ומשחררת חסימות מהמערכת הנשימה העליונה ובפרט מהפנים.

מה מתרחש בטיפול?

בעזרת שאיבת הנר אני מנקזת את הפסולת שהצטברה באוזניים והעיסוי המתלווה לטיפול מושך החוצה את הליחה שבמעברי הסינוס השונים..  בנוסף לכך, גם השמנים שבהם אני משתמשת מסייעים לפתיחה ולניקוי של כל המעברים  והחללים של הסינוסים.

למי מתאים הטיפול?

הטיפול בנרות הופי מתאים במיוחד לכל מי שסובל מלאות ומעודף ליחה, מסינוסיטיס, מיגרנות, בעיות אוזניים בטיסות, דלקות אוזניים חוזרות, התקררויות וכאבי גרון. ובאופן כללי –  לכל מי שרוצה להרגיש נקי בכל מעברי גופו, מומלץ להתנסות בטיפול הזה לפחות פעמיים בשנה – החוויה והתוצאה כבר ידברו בעד עצמם.

ילדים

כאמא לחמישה בנים , אני תמיד חדורת מוטיבציה ורצון להעביר את האני מאמין שלי ברפואה טבעית למטופלי ולילדיי.

בתקופת ההתמחות שלי זכיתי ללמוד אצל ג'וליאן סקוט ואשתו, זוג אנגלי מדהים שהגיע ארצה ובמשך שנה הכשיר אותנו לתת מענה לפרוטוקולים של מחלות ילדים שכיחות באמצעות רפואה סינית והומיאופתיה. ככל שצברתי ניסיון בטיפול נחשפתי יותר ויותר לחשיבותה של התזונה בתהליך הריפוי הטבעי של גופנו ובפרט בבעיות כרוניות כקשיי קשב וריכוז, מחלות מעיים, סכרת, השמנת יתר וסרטן.

כיום, המפתח שלי להצלחת הטיפול הינו השילוב בין דיקור סיני, מגע ותזונה נכונה ובריאה.

  • חשוב ביותר להבין ,לדעת  כיצד להיות טבעוני בריא!
  • להיות טבעוני זה נפלא אם יודעים לאזן ולאכול נכון!
  • אני פוגשת קהל רב שמגיע אלי עם חוסרים תזונתיים ותת משקל בגלל המעבר לטבעונות. אלא שכשלא אוכלים חלבון מן החי חשוב לדעת מה כן לאכול.
  • אפשר להיות טבעוני ועדיין  ניתן לקבל את הפרוטאינים דרך מזונות על כמו ספירולינה וכלורלה שהן אצות ממים מתוקים, להגביר עלים ירוקים בתפריט, זרעונים ונבטים ועוד.

    צרו איתנו קשר